Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4247
Nhan đề: Teaching Mathematics Based On “Mathematization” Of Theory of Realistic Mathematics Education: A Study of the Linear Function Y=Ax+B
Tác giả: Nguyễn, Phú Lộc
Mai, Hoàn Hảo
Từ khoá: Linear function
Mathematics education
Realistic mathematics education
RME
Năm xuất bản: 2016
Tùng thư/Số báo cáo: The International Journal Of Engineering And Science (IJES);5 .- p.20-23
Tóm tắt: Theory of Realistic Mathematics Education (RME) was originated in The Netherlands in 1970. It was developed from Freudenthal’ point of view which considered mathematics as human activity. This theory suggested that teaching mathematics should begin with realistic context; the teacher guides his students to reinvent knowledge by process of mathematization. In this paper, we present our research results obtained from application of RME into try-out of teaching linear function in Vietnamese schools
Định danh: http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4247
ISSN: 2319-1813
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_353.45 kBAdobe PDFXem
Your IP: 18.191.181.231


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.