Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/69001
Nhan đề: A role of consumer and financial literacy context in numeracy education for junior high school students
Tác giả: Chu, Cam Tho
Nguyen, Tien Dat
Vu, Anh Tuan
Từ khoá: Numeracy
Mathematical competency
Consumer and financial literacy
Junior high school student
Năm xuất bản: 2020
Tùng thư/Số báo cáo: HNUE Journal of science;Vol. 65, Iss.12 .- P.176-189
Tóm tắt: Mathematical competency can be referred to one of the most essential competencies in the context of the exponential development of the knowledge-based economy and globalization, especially when people make financial decisions based on their mathematical literacy. Numeracy is considered one of the critical skills of the people. To develop and evaluate numeracy, the national curricula of many countries across the world, such as Australia, Germany, Singapore, or Programme for International Student Assessment - PISA have selected Consumer and financial context as teaching and assessing content. In Vietnam, in the general education curriculum mandated by the Ministry of Education and Training in December 2018, numeracy, which originated and developed substantially in Mathematics, is one of the seven general capabilities. In this paper, we present a literature review of numeracy and several pedagogical recommendations to develop junior high school students' numeracy through the context of consumer and financial literacy.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/69001
ISSN: 2354-1075
Bộ sưu tập: Khoa học Đại học Sư phạm Hà Nội

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
3.15 MBAdobe PDF
Your IP: 3.129.23.200


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.