Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/100510
Nhan đề: Why businesses opt for "Social impact" over formal social enterprise status in Vietnam?
Tác giả: Nguyễn, Trọng Hoàng Nam
Từ khoá: Social impact
Social enterprise
Vietnam
Businesses
Năm xuất bản: 2024
Tùng thư/Số báo cáo: Tạp chí Kinh tế Châu Á - Thái Bình Dương;Số 655 .- Tr.106-108
Tóm tắt: In Vietnam, businesses increasingly identify as "Social impact" rather than formally registering as social enterprises. This study, using in-depth surveys with key figures, unveils eleven reasons for this trend, categorized as motivations, regulatory challenges, and other factors. Flexibility, branding, and specific social goals emerge as key motivators, while complex registration and limited benefits pose challenges. These findings call for action from policy makers, support organizations, and businesses themselves to foster an environment where all actors can thrive and contribute to a more just and sustainable Vietnam.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/100510
ISSN: 0868-3808
Bộ sưu tập: Kinh tế Châu Á - Thái Bình Dương

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
2.02 MBAdobe PDF
Your IP: 18.222.115.150


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.