Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/105831
Nhan đề: An Autoethnography: An English Pre-service Teacher’s Professional Learning Experience through a Pedagogical Practicum
Tác giả: Nguyễn, Anh Thi
Lữ, Vĩnh Tường
Từ khoá: Sư phạm Tiếng Anh
Năm xuất bản: 2024
Tóm tắt: This autoethnography explores the change of a pre-service English teacher’s professional development during a period of before-during-after his pedagogical practicum experience at a high school. Drawing upon Constructivism, Self-Determination Theory (SDT), and Metacognition frameworks, the study examines how the practicum experience fostered the development of the pre-service teacher’s knowledge and skills. Through critical reflection on classroom interactions, lesson planning, and student learning outcomes, the autoethnography unpacks the transformation from theoretical knowledge to practical application in the dynamic and complex environment of the English language classroom. This inquiry contributes much value to the field of teacher education and training by offering insights into the transformative potential of practicum experiences and highlighting the importance of fostering pre-service teachers’ communication, pedagogical, and linguistic competencies for effective language instruction.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/105831
Bộ sưu tập: Khoa Ngoại ngữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
584.46 kBAdobe PDF
Your IP: 3.145.54.75


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.