Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/114771
Nhan đề: Researching STEAM in early childhood education between 2013-2023: A bibliometric analysis of Scopus database
Tác giả: Tran, Viet Nhi
Duong, Thi Thuy Linh
Phan, Thi Ngoc Tu
Huynh, Thi Quynh Thi
Nguyen, Thi Hieu
Nguyen, Thi Luan
Từ khoá: Bibliometric
Early childhood education
Review
Scopus
STEAM
Năm xuất bản: 2024
Tùng thư/Số báo cáo: Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp (Dong Thap University journal of science);Vol.13, No.07 .- P.18-27
Tóm tắt: This study investigates global research trends on STEAM in early childhood education from 2013 to 2023. The bibliometric analysis method was utilized to analyze a dataset of 129 documents extracted from the Scopus database. The results reveal a growing interest in this field, with a notable increase in the number of publications from 2019 to 2023 compared to 2013-2018. The USA leads in both the number of publications and citations. "Early Childhood Education Journal" is the most prominent, while “Sullivan A” and “Bers MU” gain the most significant impact on this research topic. This review study identifies four main thematic clusters: (1) core aspects of STEAM in early childhood education, (2) gender equality in STEAM education, (3) technology and engineering education, and (4) applying this approach to early childhood education. Research trends indicate a growing interest in topics such as computer literacy, creativity, and children's learning processes in STEAM education. The authors propose several recommendations to guide future research in this area.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/114771
ISSN: 0866-7675
Bộ sưu tập: Khoa học ĐH Đồng Tháp

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
976.12 kBAdobe PDF
Your IP: 3.138.140.5


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.