Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/114771
Nhan đề: | Researching STEAM in early childhood education between 2013-2023: A bibliometric analysis of Scopus database |
Tác giả: | Tran, Viet Nhi Duong, Thi Thuy Linh Phan, Thi Ngoc Tu Huynh, Thi Quynh Thi Nguyen, Thi Hieu Nguyen, Thi Luan |
Từ khoá: | Bibliometric Early childhood education Review Scopus STEAM |
Năm xuất bản: | 2024 |
Tùng thư/Số báo cáo: | Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp (Dong Thap University journal of science);Vol.13, No.07 .- P.18-27 |
Tóm tắt: | This study investigates global research trends on STEAM in early childhood education from 2013 to 2023. The bibliometric analysis method was utilized to analyze a dataset of 129 documents extracted from the Scopus database. The results reveal a growing interest in this field, with a notable increase in the number of publications from 2019 to 2023 compared to 2013-2018. The USA leads in both the number of publications and citations. "Early Childhood Education Journal" is the most prominent, while “Sullivan A” and “Bers MU” gain the most significant impact on this research topic. This review study identifies four main thematic clusters: (1) core aspects of STEAM in early childhood education, (2) gender equality in STEAM education, (3) technology and engineering education, and (4) applying this approach to early childhood education. Research trends indicate a growing interest in topics such as computer literacy, creativity, and children's learning processes in STEAM education. The authors propose several recommendations to guide future research in this area. |
Định danh: | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/114771 |
ISSN: | 0866-7675 |
Bộ sưu tập: | Khoa học ĐH Đồng Tháp |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 976.12 kB | Adobe PDF | ||
Your IP: 3.138.140.5 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.