Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/115765
Nhan đề: EFL teachers’ perceptions and practices of communities of practice for continuing professional development: A narrative overview
Tác giả: Tran, Van Ngan
Phan, Ngoc Thach
Từ khoá: Communities of practice
Continuing professional development
EFL teachers
English language teaching
Perceptions
Practices
Năm xuất bản: 2024
Tùng thư/Số báo cáo: Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp (Dong Thap University journal of science);Vol.14, No.03 .- P.36-46
Tóm tắt: This study examined EFL teachers’ perceptions and practices regarding communities of practice for their continuing professional development. The narrative overview approach was employed to delve into related studies on the concerned topic within the fields of education and English language teaching. The results suggested teachers positively perceived communities of practice as a means to foster collaboration, knowledge sharing, and reflective practice among members. Furthermore, the results highlighted the alignment between the teachers’ practices of their communities of practice and Wenger’s (1998) dimensions of communities of practice. Besides its contribution to the literature, this overview study revealed a research gap in EFL teachers’ perceptions and their practices of communities of practice in the Mekong Delta of Vietnam, thereby marking it significant to investigate the research problems in this context.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/115765
ISSN: 0866-7675
Bộ sưu tập: Khoa học ĐH Đồng Tháp

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
680.69 kBAdobe PDF
Your IP: 216.73.216.119


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.