Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/115765
Nhan đề: | EFL teachers’ perceptions and practices of communities of practice for continuing professional development: A narrative overview |
Tác giả: | Tran, Van Ngan Phan, Ngoc Thach |
Từ khoá: | Communities of practice Continuing professional development EFL teachers English language teaching Perceptions Practices |
Năm xuất bản: | 2024 |
Tùng thư/Số báo cáo: | Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp (Dong Thap University journal of science);Vol.14, No.03 .- P.36-46 |
Tóm tắt: | This study examined EFL teachers’ perceptions and practices regarding communities of practice for their continuing professional development. The narrative overview approach was employed to delve into related studies on the concerned topic within the fields of education and English language teaching. The results suggested teachers positively perceived communities of practice as a means to foster collaboration, knowledge sharing, and reflective practice among members. Furthermore, the results highlighted the alignment between the teachers’ practices of their communities of practice and Wenger’s (1998) dimensions of communities of practice. Besides its contribution to the literature, this overview study revealed a research gap in EFL teachers’ perceptions and their practices of communities of practice in the Mekong Delta of Vietnam, thereby marking it significant to investigate the research problems in this context. |
Định danh: | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/115765 |
ISSN: | 0866-7675 |
Bộ sưu tập: | Khoa học ĐH Đồng Tháp |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 680.69 kB | Adobe PDF | ||
Your IP: 216.73.216.119 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.