Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/115777
Nhan đề: An investigation into social-emotional skills of English-major students in some universities in the Mekong Delta
Tác giả: Le, Thanh Nguyet Anh
Pham, Van Tac
Vo, Phan Thu Ngan
Bui, Thanh Tinh
Từ khoá: English-major students
Social and emotional skills
Self-awareness
Self-management
Social awareness
Năm xuất bản: 2025
Tùng thư/Số báo cáo: Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp (Dong Thap University journal of science);Vol.14, No.03 .- P.108-120
Tóm tắt: Over the past few years, social-emotional skills education has become a contemporary topic all over the world. Therefore, it is a must to conduct a survey on such an issue among higher education students in Vietnam. This study investigated 782 students belonging to Foreign Language Faculties at three universities in the Mekong Delta in terms of two aspects of how much they are self-aware of and self-manage their personal emotions and how much they identify and share others’ emotions. The findings generated by the quantitative approach show that most participants are able to identify their emotions as well as effectively manage those emotions. However, some students believe they could be able to identify others’ emotions and thus show empathy with the latters’ while the rest show low level of those skills. The present research provided insights for the literature in this field as well as for the research in the next phase.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/115777
ISSN: 0866-7675
Bộ sưu tập: Khoa học ĐH Đồng Tháp

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
1.25 MBAdobe PDF
Your IP: 216.73.216.42


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.