Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/120000
Nhan đề: | Managing urban mobility in the age of time-space compression: Integrating perceived accessibility into transport infrastructure development in Vietnam = Quản lý giao thông đô thị trong kỷ nguyên rút ngắn không gian và thời gian: Tích hợp cảm nhận khả năng tiếp cận vào phát triển hạ tầng giao thông tại Việt Nam |
Tác giả: | Do, Ha My Professor, Associate Nguyen, Luong Hai |
Từ khoá: | Perceived accessibility Time space compression Transport behaviours Transport equity Transport policy Infrastructure appraisal User-centred design |
Năm xuất bản: | 2025 |
Tùng thư/Số báo cáo: | Tạp chí Xây dựng;Số 04 .- Tr.454-459 |
Tóm tắt: | Urban transport networks are shaped not only by infrastructure and technology but also by individuals' perceptions of accessibility. In Vietnam, conventional planning approaches often overlook subjective barriers such as safety, comfort and digital exclusion. This article introduces a conceptual framework that integrates perceived accessibility and time space compression to explain why access remains uneven despite infrastructure investments. Drawing on global research and local case studies, it links technology, socio demographic factors, and user experience. The framework promotes perception informed planning to support more inclusive and user centered transport policies. It offers practical tools for policy makers to incorporate real time feedback and socio psychological insights into Vietnam's smart city development, improving both system performance and social equity. |
Định danh: | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/120000 |
ISSN: | 2734-9888 |
Bộ sưu tập: | Xây dựng |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 265.09 kB | Adobe PDF | ||
Your IP: 216.73.216.121 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.