Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/12507
Nhan đề: | Teachers' perceptions about task-based language teaching and its implementation |
Tác giả: | Nguyễn, Bửu Huân Pham, Trung Nghia |
Từ khoá: | Task-based language teaching (TBLT) Tasks Communicative |
Năm xuất bản: | 2018 |
Tùng thư/Số báo cáo: | European Journal of Foreign Language Teaching;3 .- p. 68-86 |
Tóm tắt: | Task-based language teaching has been advocated as a potentially effective approach in teaching English as a foreign language (EFL) in Asian contexts, includingVietnam. However, little is known about perceptions of tasks used by teachers in actual classroom practices at tertiary education. This article therefore examines teachers’ perceptions about task-based language teaching and its implementation in EFL classes. Questionnaire and interviews were conducted to investigate the perceptions of sixty-eight university teachers in the Mekong Delta. The findings reveal positive perceptions and understanding of teachers towards task-based language teaching (TBLT). Implications for practical applications of TBLT are also presented. |
Định danh: | http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/12507 |
ISSN: | 2537-1754 |
Bộ sưu tập: | Tạp chí quốc tế |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ | 937.46 kB | Adobe PDF | Xem | |
Your IP: 3.149.26.47 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.