Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/12622
Nhan đề: Teachers perceptions about PowerPoint as an ICT tool for teaching vocabulary in Vietnam
Tác giả: Phạm, Thái Hồng
Nguyễn, Bửu Huân
Từ khoá: Perception
PowerPoint
Vocabulary
College
Năm xuất bản: 2018
Tùng thư/Số báo cáo: European Journal of Foreign Language Teaching;3 .- p. 104-119
Tóm tắt: This paper reports a mixed-methods study designed to explore teachers’ perceptions about using PowerPoint (PPT) as an ICT (Information and Communications Technology) tool in vocabulary teaching in Kien Giang province, Vietnam. The data were collected from the questionnaire and interviews. Participants were sixty EFL teachers from five colleges in Kien Giang province. The findings reveal that participating teachers perceived PowerPoint use in vocabulary instruction as a useful instructional tool; however, there was no significant differences in their perceptions. These participants reported obstacles such as time investment, insufficient knowledge in information technology (IT), and lack of IT facilities. Pedagogical implications are made to encourage the potential use of PPT in vocabulary instruction.
Định danh: http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/12622
ISSN: 2537-1754
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_808.65 kBAdobe PDFXem
Your IP: 3.149.27.153


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.