Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/12622
Nhan đề: | Teachers perceptions about PowerPoint as an ICT tool for teaching vocabulary in Vietnam |
Tác giả: | Phạm, Thái Hồng Nguyễn, Bửu Huân |
Từ khoá: | Perception PowerPoint Vocabulary College |
Năm xuất bản: | 2018 |
Tùng thư/Số báo cáo: | European Journal of Foreign Language Teaching;3 .- p. 104-119 |
Tóm tắt: | This paper reports a mixed-methods study designed to explore teachers’ perceptions about using PowerPoint (PPT) as an ICT (Information and Communications Technology) tool in vocabulary teaching in Kien Giang province, Vietnam. The data were collected from the questionnaire and interviews. Participants were sixty EFL teachers from five colleges in Kien Giang province. The findings reveal that participating teachers perceived PowerPoint use in vocabulary instruction as a useful instructional tool; however, there was no significant differences in their perceptions. These participants reported obstacles such as time investment, insufficient knowledge in information technology (IT), and lack of IT facilities. Pedagogical implications are made to encourage the potential use of PPT in vocabulary instruction. |
Định danh: | http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/12622 |
ISSN: | 2537-1754 |
Bộ sưu tập: | Tạp chí quốc tế |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ | 808.65 kB | Adobe PDF | Xem | |
Your IP: 3.149.27.153 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.