Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/12626
Nhan đề: Teacher corrective feedback on students' speaking performance and their uptake in EFL classes
Tác giả: Trần, Thị Bích Phương
Nguyễn, Bửu Huân
Từ khoá: Oral corrective feedback
Uptake
Recast
High school
Năm xuất bản: 2018
Tùng thư/Số báo cáo: European Journal of Foreign Language Teaching;3 .- p. 110-131
Tóm tắt: Corrective feedback plays a critical role in language teaching and learning, but little research has been done with regard to teachers’ practices of corrective feedback on students’ oral performance and their uptake. This paper therefore reports on a descriptive study using qualitative approach to provide insights into strategies teachers used to deliver corrective feedback to their students’ oral performance and distribution of student uptake within EFL context. Data were collected from observations of two teachers and fifty students at a private high school in a Mekong Delta region. The findings indicate that recast and explicit correction were used the most and that clarification request, recast, and metalinguistic cue were effective in helping students recognize their errors. Implications for language teaching are also presented.
Định danh: http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/12626
ISSN: 2537-1754
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_893.69 kBAdobe PDFXem
Your IP: 3.137.212.212


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.