Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/22695
Nhan đề: | Teacher education reform models: from a worldwide overview to Vietnam's reality |
Tác giả: | Kieu, Thi Kinh Vo, Van Minh Pham, Quy Muoi |
Từ khoá: | Teacher education Vietnam Continuing model |
Năm xuất bản: | 2018 |
Tùng thư/Số báo cáo: | Journal of Science, The University of DaNang-University of Science and Education;No 26(05) .- Page.74-80 |
Tóm tắt: | Teaching is considered as one of the most noble callings in Vietnam, yet in recent years the enrollment and training of teacher students has been in crisis due to a lack of concern from society compared to the previous time and a shortage of job positions after graduation. As a result, it is necessary to reform the conventional model of teacher education and shifting from the quantitative training approach to the qualitative focus. This article presents an overview of teacher education in some countries, thereby analysing remaining issues of teacher education in Vietnam and proposing a model to reform teacher education. |
Định danh: | http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/22695 |
ISSN: | 1859-4603 |
Bộ sưu tập: | Khoa học Trường ĐH Sư phạm - Đại học Đà Nẵng |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 3.97 MB | Adobe PDF | ||
Your IP: 3.140.195.142 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.