Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/26871| Nhan đề: | Life Courses of Amerasians in Vietnam: A Qualitative Analysis of Emotional Well-Being |
| Tác giả: | Ho Bernice Weber Christina Lee Sabine Bartels Susan |
| Từ khoá: | Amerasian Children Vietnam War Identity |
| Năm xuất bản: | 2019 |
| Tùng thư/Số báo cáo: | Tạp chí Khoa học Xã hội & Nhân văn;Số 05(05) .- Tr.563-580 |
| Tóm tắt: | The War in Vietnam (1962 - 1975) left a legacy of mixed-race children fathered by American or other foreign soldiers and bom to Vietnamese mothers. These Vietnamese Amerasian children often had difficulties integrating into their post-conflict societies due to stigmatization, and they were typically economically disadvantaged. To address the paucity of knowledge about life courses of Amerasians who remained in Vietnam, we used SenseMaker®, a mixed-methods data collection tool, to interview adult Amerasians living in Vietnam. Qualitative analysis of first-person narratives categorized by participants as being about “emotions” identified five major themes: discrimination, poverty, identity, the importance of family, and varying perceptions of circumstances. Experiences of discrimination were broad and sometimes systemic, affecting family life, the pursuit of education, and employment opportunities. |
| Định danh: | http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/26871 |
| ISSN: | 2354-1172 |
| Bộ sưu tập: | Khoa học Xã hội & Nhân văn |
Các tập tin trong tài liệu này:
| Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
|---|---|---|---|---|
| _file_ Giới hạn truy cập | 4.48 MB | Adobe PDF | ||
| Your IP: 216.73.216.103 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.