Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/32776
Nhan đề: Application of mind maps to teaching and learning linguistics subjects (a case study with the subject introduction to general linguistics)
Tác giả: Trinh, Quynh Dong Nghi
Từ khoá: Mind map
Teaching linguistics
Empirical application
Field surveys
Useful tool
Introduction to General Linguistics
Năm xuất bản: 2019
Tùng thư/Số báo cáo: Journal of Science the University of DaNang- University of Science and Education;Vol. 36 No. 05 .- P.40-49
Tóm tắt: This article systematically analyzes the issues of Mind Maps in order to propose the best application in teaching and learning. In addition, through the experimental application of Introduction to General Linguistics. we have found that Mind Maps are a useful tool, actively supporting both teachers and learners in improving the effectiveness of university teaching at both basic and intensive levels. Through the survey of learners’ evaluation of the impact of MMs, the article also arffirms that MMs help learners be more interested in learning and studying linguistics in general and Introduction to General Linguistics in particular, these subjects have a large knowledge content, are abstract and very difficult for students to study, take and do intensive research.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/32776
ISSN: 1859-4603
Bộ sưu tập: Khoa học Trường ĐH Sư phạm - Đại học Đà Nẵng

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
2.81 MBAdobe PDF
Your IP: 18.222.164.246


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.