Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/32776
Nhan đề: | Application of mind maps to teaching and learning linguistics subjects (a case study with the subject introduction to general linguistics) |
Tác giả: | Trinh, Quynh Dong Nghi |
Từ khoá: | Mind map Teaching linguistics Empirical application Field surveys Useful tool Introduction to General Linguistics |
Năm xuất bản: | 2019 |
Tùng thư/Số báo cáo: | Journal of Science the University of DaNang- University of Science and Education;Vol. 36 No. 05 .- P.40-49 |
Tóm tắt: | This article systematically analyzes the issues of Mind Maps in order to propose the best application in teaching and learning. In addition, through the experimental application of Introduction to General Linguistics. we have found that Mind Maps are a useful tool, actively supporting both teachers and learners in improving the effectiveness of university teaching at both basic and intensive levels. Through the survey of learners’ evaluation of the impact of MMs, the article also arffirms that MMs help learners be more interested in learning and studying linguistics in general and Introduction to General Linguistics in particular, these subjects have a large knowledge content, are abstract and very difficult for students to study, take and do intensive research. |
Định danh: | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/32776 |
ISSN: | 1859-4603 |
Bộ sưu tập: | Khoa học Trường ĐH Sư phạm - Đại học Đà Nẵng |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 2.81 MB | Adobe PDF | ||
Your IP: 18.218.250.241 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.