Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/32779
Nhan đề: | A study of cohesive devices in ielts listening tasks |
Tác giả: | Nguyen, Thi Quynh Hoa Le, Thi Anh Tuyen |
Từ khoá: | Cohesion Cohesive devices Listening skill Syntactic features Semantic features |
Năm xuất bản: | 2019 |
Tùng thư/Số báo cáo: | Journal of Science the University of DaNang- University of Science and Education;Vol. 36 No. 05 .- P.67-74 |
Tóm tắt: | Cohesive devices play an essential role in creating organized speech and rendering speech content to listeners. Therefore, having a thorough understanding of cohesive devices helps language learners improve their listening skills. Based on the cohesion framework of Halliday and Hasan (1976), this study is aimed at finding out types of cohesive devices as well as examining syntactic and semantic features of cohesive devices commonly used in IELTS Listening Tasks. To conduct the research, 548 cohesive devices were identified from 92 tape scripts of IELTS Listening Section 4 in IELTS Listening Tasks. All of these samples were collected from updated IELTS test materials. It is hoped that the results of the study can be helpful for Vietnamese learners of English in improving their listening skills and for IELTS test takers in better tackling Section 4 of IELTS Listening Tests. |
Định danh: | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/32779 |
ISSN: | 1859-4603 |
Bộ sưu tập: | Khoa học Trường ĐH Sư phạm - Đại học Đà Nẵng |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 2.59 MB | Adobe PDF | ||
Your IP: 18.188.245.152 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.