Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/36950
Nhan đề: Do ambient scents affect customers’ behavioral responses at fashion stores in Vietnam?
Tác giả: Cao, Minh Tri
Kim Trung
Duong, Quynh Nga
Từ khoá: Ambient scent
Behavioral responses
Emotional state
SEM
Năm xuất bản: 2020
Tùng thư/Số báo cáo: Journal of Science HCM Open University;Vol. 10, No. 02 .- P.179-196
Tóm tắt: This research aims to study the effect of a carefully selected congruent and simple ambient scent in a real-world shop setting and to study how scent affects shopper’s mood and behavior. Using electrostatic aroma diffusers, the research applies a carefully selecting vanilla scent at two fashion stores in district 6 and district Tan Binh. The results show that the scent has a significant positive effect on shopper’s fashion store emotion’s state (pleasure and arousal), and emotion’s state of customer has a significant positive effect on behavioral responses of shopper (time spent in-store, amount of money spending and intention of a revisit of the customer). Implications for marketing and store management are discussed.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/36950
ISSN: 1859-3453
Bộ sưu tập: Khoa học Trường ĐH Mở Tp.HCM (Journal of Science HCM Open University)

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
5.4 MBAdobe PDF
Your IP: 18.118.0.93


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.