Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/38143
Nhan đề: Are consumers willing to pay more for traceability? Evidence from an auction experiment of Vietnamese pork
Tác giả: Khuu, Thi Phuong Dong
Saito, Yoko
Tojo, Naoki
Nguyen, Phuong Duy
Nguyen, Thi Ngoc Hoa
Matsuishi, Takashi Fritz
Từ khoá: Auction experiment
Food safety
Pork
Traceability
Willingness to pay
Năm xuất bản: 2019
Tùng thư/Số báo cáo: International Journal of Food and Agricultural Economics;Vol. 7 No. 02 .- P.127-140
Tóm tắt: This study aims to conduct the consumer’s willingness to pay (WTP) for traceable pork products by using the auction experiments methods, estimate the factors affecting to the WTP and identify the demand for specific information in traceability systems from information of consumers in Vietnam. The results indicated that, the WTP for traceable pork products of consumers is higher than 24%, comparing to the non-traceable pork products. The frequency of pork consumption, gender, age, education, health self-report and consumer’s attitude from risk of unsafe pork products were the influencing factors to the consumer’s WTP for traceable pork. The necessary information of traceability, suggested by consumers, included: information of additives included in the purchased pork, place of origin, expiration date and quality certificate.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/38143
ISSN: 2149-3766
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_720.03 kBAdobe PDFXem
Your IP: 18.191.200.151


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.