Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/39566
Nhan đề: Source-Based Academic Writing through Paraphrasing and Summarizing: Students’ Perceptions and Practices
Tác giả: Nguyen, Buu Huan
Nguyen, Thi Lan Anh
Từ khoá: Source-based academic writing
Paraphrasing
Summarizing
Plagiarism
Năm xuất bản: 2019
Tùng thư/Số báo cáo: International Journal of Innovative Research & Development;Vol. 8 No. 10 .- P.22-28
Tóm tắt: This paper reports a descriptive study to examine students’ academic writing performance and their perceptions about source-based writing, particularly through paraphrasing and summarizing. This paper draws on data collected as part of a larger project including questionnaire, writing tests, and interviews. The findings reveal that students perceived the role source-based academic writing plays in the English for Specific Purposes classes; however, their writing performance in paraphrasing and summarizing still remains at an average level. The qualitative analysis from interviews indicates that students held positive perceptions about the source-based writing, namely their understanding of how paraphrasing and summarizing information are integrated into their own writing to avoid plagiarism.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/39566
ISSN: 2278-0211
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_93.87 kBAdobe PDFXem
Your IP: 3.145.83.149


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.