Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/39590
Nhan đề: Using the Information Processing Theory into Teaching Mathematics: A Case Study of "Vector" Concept
Tác giả: Nguyen, Phu Loc
Duong, Huu Tong
Vo, Khuong Duy
Từ khoá: Information processing theory
Long term memory sensory memory
Short term memory
Mathematics education
Vector concept
Năm xuất bản: 2019
Tùng thư/Số báo cáo: Uinternational Journal of Scientific & Technology Research;Vol. 8, No. 09 .- P.1612-1616
Tóm tắt: Teaching methods are one of the most important factors in the teaching process. Today, mathematics educators have used various scientific and technical achievements to improve the efficiency of mathematics instruction in schools. In keeping with that trend, we are particularly interested in information processing theory developed by the American psychologist Gaz. A. Miller in 1956. This theory holds that the process of human’s leaning goes through three types of memory: sensory memory, short-term memory and long-term memory. Based on this idea, we developed a phase –three teaching model and conducted the experiment on teaching concepts of vector in Geometry 10 with activating the above types of memory. This article describes the teaching process we performed and the results obtained from the experiment.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/39590
ISSN: 2277-8616
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_756.55 kBAdobe PDFXem
Your IP: 3.129.70.138


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.