Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
                
    
    https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/40594| Nhan đề: | Nghiên cứu ứng dụng anki nhằm gia tăng vốn từ vựng cho sinh viên năm thứ nhất tại một trường đại học ở Việt Nam | 
| Tác giả: | Dương, Anh Chiến Nguyễn, Phương Trinh | 
| Từ khoá: | Anki Flash card Vocabulary learning tool | 
| Năm xuất bản: | 2020 | 
| Tùng thư/Số báo cáo: | Tạp chí Khoa học Ngoại ngữ;Số 61 .- Tr.37-53 | 
| Tóm tắt: | This study investigates the impacts of Anki, a web-based flash card program, on learners' vocabulary learning and their perceptions towards the program based on three criteria: usefulness, convenience and satisfaction. Participants from two intact classes at elementary level were included in the study. Both groups underwent a pre-test and then participated in a 3-week course to learn the KET Vocabulary List developed by Cambridge TESOL (CEFR level A2). The control group (n = 18) utilized traditional paper flashcards while the experimental group (n = 18) used Anki flashcards. They then took a post-test so that comparisons between these two methods could be drawn. The results showed that both methods would facilitate learners' vocabulary learning; however, the experimental group had better performance than the control one. Therefore, it can be concluded that Anki is an effective tool for language learners to improve their vocabulary. | 
| Định danh: | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/40594 | 
| ISSN: | 1859-2503 | 
| Bộ sưu tập: | Khoa học Ngoại ngữ | 
Các tập tin trong tài liệu này: 
| Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
|---|---|---|---|---|
| _file_ Giới hạn truy cập | 4.55 MB | Adobe PDF | ||
| Your IP: 216.73.216.35 | 
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.

