Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/40594
Nhan đề: | Nghiên cứu ứng dụng anki nhằm gia tăng vốn từ vựng cho sinh viên năm thứ nhất tại một trường đại học ở Việt Nam |
Tác giả: | Dương, Anh Chiến Nguyễn, Phương Trinh |
Từ khoá: | Anki Flash card Vocabulary learning tool |
Năm xuất bản: | 2020 |
Tùng thư/Số báo cáo: | Tạp chí Khoa học Ngoại ngữ;Số 61 .- Tr.37-53 |
Tóm tắt: | This study investigates the impacts of Anki, a web-based flash card program, on learners' vocabulary learning and their perceptions towards the program based on three criteria: usefulness, convenience and satisfaction. Participants from two intact classes at elementary level were included in the study. Both groups underwent a pre-test and then participated in a 3-week course to learn the KET Vocabulary List developed by Cambridge TESOL (CEFR level A2). The control group (n = 18) utilized traditional paper flashcards while the experimental group (n = 18) used Anki flashcards. They then took a post-test so that comparisons between these two methods could be drawn. The results showed that both methods would facilitate learners' vocabulary learning; however, the experimental group had better performance than the control one. Therefore, it can be concluded that Anki is an effective tool for language learners to improve their vocabulary. |
Định danh: | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/40594 |
ISSN: | 1859-2503 |
Bộ sưu tập: | Khoa học Ngoại ngữ |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 4.55 MB | Adobe PDF | ||
Your IP: 3.15.142.42 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.