Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/40594
Nhan đề: Nghiên cứu ứng dụng anki nhằm gia tăng vốn từ vựng cho sinh viên năm thứ nhất tại một trường đại học ở Việt Nam
Tác giả: Dương, Anh Chiến
Nguyễn, Phương Trinh
Từ khoá: Anki
Flash card
Vocabulary learning tool
Năm xuất bản: 2020
Tùng thư/Số báo cáo: Tạp chí Khoa học Ngoại ngữ;Số 61 .- Tr.37-53
Tóm tắt: This study investigates the impacts of Anki, a web-based flash card program, on learners' vocabulary learning and their perceptions towards the program based on three criteria: usefulness, convenience and satisfaction. Participants from two intact classes at elementary level were included in the study. Both groups underwent a pre-test and then participated in a 3-week course to learn the KET Vocabulary List developed by Cambridge TESOL (CEFR level A2). The control group (n = 18) utilized traditional paper flashcards while the experimental group (n = 18) used Anki flashcards. They then took a post-test so that comparisons between these two methods could be drawn. The results showed that both methods would facilitate learners' vocabulary learning; however, the experimental group had better performance than the control one. Therefore, it can be concluded that Anki is an effective tool for language learners to improve their vocabulary.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/40594
ISSN: 1859-2503
Bộ sưu tập: Khoa học Ngoại ngữ

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
4.55 MBAdobe PDF
Your IP: 3.144.102.69


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.