Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/41484
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DC | Giá trị | Ngôn ngữ |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nguyen, Thi Thanh Huyen | - |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T01:08:00Z | - |
dc.date.available | 2020-12-29T01:08:00Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 2354-1172 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/41484 | - |
dc.description.abstract | This study is to classify main types of lexical collocational errors and identifying the possible causes of those errors in 63 essays by third-year double-majored students at Hanoi National University of Education (HNUE) based on the taxonomy proposed by Benson et al. (1997) and Richards (1973). It was found that Type 1 (verb + noun) in lexical collocational errors occurred most frequently in the participants’ writings and the lexical collocational errors were mainly due to the interlingua interference of Vietnamese. Some pedagogical implications are presented to alleviate those errors. | vi_VN |
dc.language.iso | vi | vi_VN |
dc.relation.ispartofseries | VNU Journal of Social Sciences and Humanities;Vol.6, No.02 .- P.281-289 | - |
dc.subject | Lexical Collocations | vi_VN |
dc.subject | Errors | vi_VN |
dc.subject | Essays | vi_VN |
dc.title | Analysis of lexical collocational errors in essays committed by double-majored students at Hanoi National University of Education | vi_VN |
dc.type | Article | vi_VN |
Bộ sưu tập: | Khoa học Xã hội & Nhân văn |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 1.87 MB | Adobe PDF | ||
Your IP: 216.73.216.119 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.