Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/42328
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DC | Giá trị | Ngôn ngữ |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nguyễn, Đình Lâm | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-13T01:02:18Z | - |
dc.date.available | 2021-01-13T01:02:18Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 1859-0985 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/42328 | - |
dc.description.abstract | When the Buddha was alive, he told his disciples that they should not listen to secular music to avoid the distraction of self-cultivation. However, after the Buddha entered Nirvana, and particularly with the appearance of Mahayana and Tantrism, music became one of the important tools of propagating Buddhism and teaching sentient beings (Sattva), as well as being a central element in the religious culture of Buddhism. This article is a short sketch of our larger research project into Buddhism's conception of music and the use of music; the appearance of Buddhist ritual music in Vietnam, and the stability of the Vietnamese Buddhist music in Buddhist ceremonies in Hanoi. | vi_VN |
dc.language.iso | en | vi_VN |
dc.relation.ispartofseries | Vietnamese Studies;Số 02 .- Tr.78-86 | - |
dc.subject | The Origin | vi_VN |
dc.subject | Music | vi_VN |
dc.subject | Hanoi | vi_VN |
dc.subject | Buddhist Rites | vi_VN |
dc.title | The Origin and usage of Music in Hanoi's Buddhist Rites | vi_VN |
dc.type | Article | vi_VN |
Bộ sưu tập: | Vietnamese studies |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 1.57 MB | Adobe PDF | ||
Your IP: 216.73.216.3 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.