Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/42328
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DCGiá trị Ngôn ngữ
dc.contributor.authorNguyễn, Đình Lâm-
dc.date.accessioned2021-01-13T01:02:18Z-
dc.date.available2021-01-13T01:02:18Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1859-0985-
dc.identifier.urihttps://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/42328-
dc.description.abstractWhen the Buddha was alive, he told his disciples that they should not listen to secular music to avoid the distraction of self-cultivation. However, after the Buddha entered Nirvana, and particularly with the appearance of Mahayana and Tantrism, music became one of the important tools of propagating Buddhism and teaching sentient beings (Sattva), as well as being a central element in the religious culture of Buddhism. This article is a short sketch of our larger research project into Buddhism's conception of music and the use of music; the appearance of Buddhist ritual music in Vietnam, and the stability of the Vietnamese Buddhist music in Buddhist ceremonies in Hanoi.vi_VN
dc.language.isoenvi_VN
dc.relation.ispartofseriesVietnamese Studies;Số 02 .- Tr.78-86-
dc.subjectThe Originvi_VN
dc.subjectMusicvi_VN
dc.subjectHanoivi_VN
dc.subjectBuddhist Ritesvi_VN
dc.titleThe Origin and usage of Music in Hanoi's Buddhist Ritesvi_VN
dc.typeArticlevi_VN
Bộ sưu tập: Vietnamese studies

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
1.57 MBAdobe PDF
Your IP: 216.73.216.3


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.