Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/42334
Nhan đề: | From Maritime Barrier to Entryway: Commerce, Politics, and the Origin of Hải Phòng Port (1802-1888) |
Tác giả: | Vũ, Đường Luân |
Từ khoá: | Maritime Barrier Entryway Commerce Politics The Origin Hải Phòng Port 1802-1888 |
Năm xuất bản: | 2020 |
Tùng thư/Số báo cáo: | Vietnamese Studies;No. 03 .- P.67-92 |
Tóm tắt: | At the beginning of the 20th century, Hải Phòng became the subject of a discussion on the suitable place to build the main port of northern Vietnam. At this time it was considered a dreadful mistake. Although the French had invested a substantial amount of money in Hải Phòng to dredge the Cấm River bed, which allowed ocean going ships to moor, they still did not receive a corresponding profit. However, after some decades, Hải Phòng was also the landing zone when the French returned to Tonkin in 1946, and this port continuously played an important role in two Indochina wars in Vietnam (1946-1975). |
Định danh: | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/42334 |
ISSN: | 1859-0985 |
Bộ sưu tập: | Vietnamese studies |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 5.21 MB | Adobe PDF | ||
Your IP: 18.118.0.93 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.