Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4247
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DC | Giá trị | Ngôn ngữ |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nguyễn, Phú Lộc | - |
dc.contributor.author | Mai, Hoàn Hảo | - |
dc.date.accessioned | 2018-09-14T07:57:02Z | - |
dc.date.available | 2018-09-14T07:57:02Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.issn | 2319-1813 | - |
dc.identifier.uri | http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4247 | - |
dc.description.abstract | Theory of Realistic Mathematics Education (RME) was originated in The Netherlands in 1970. It was developed from Freudenthal’ point of view which considered mathematics as human activity. This theory suggested that teaching mathematics should begin with realistic context; the teacher guides his students to reinvent knowledge by process of mathematization. In this paper, we present our research results obtained from application of RME into try-out of teaching linear function in Vietnamese schools | vi_VN |
dc.language.iso | en | vi_VN |
dc.relation.ispartofseries | The International Journal Of Engineering And Science (IJES);5 .- p.20-23 | - |
dc.subject | Linear function | vi_VN |
dc.subject | Mathematics education | vi_VN |
dc.subject | Realistic mathematics education | vi_VN |
dc.subject | RME | vi_VN |
dc.title | Teaching Mathematics Based On “Mathematization” Of Theory of Realistic Mathematics Education: A Study of the Linear Function Y=Ax+B | vi_VN |
dc.type | Article | vi_VN |
Bộ sưu tập: | Tạp chí quốc tế |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ | 353.45 kB | Adobe PDF | Xem | |
Your IP: 3.143.214.100 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.