Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4247
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DCGiá trị Ngôn ngữ
dc.contributor.authorNguyễn, Phú Lộc-
dc.contributor.authorMai, Hoàn Hảo-
dc.date.accessioned2018-09-14T07:57:02Z-
dc.date.available2018-09-14T07:57:02Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn2319-1813-
dc.identifier.urihttp://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4247-
dc.description.abstractTheory of Realistic Mathematics Education (RME) was originated in The Netherlands in 1970. It was developed from Freudenthal’ point of view which considered mathematics as human activity. This theory suggested that teaching mathematics should begin with realistic context; the teacher guides his students to reinvent knowledge by process of mathematization. In this paper, we present our research results obtained from application of RME into try-out of teaching linear function in Vietnamese schoolsvi_VN
dc.language.isoenvi_VN
dc.relation.ispartofseriesThe International Journal Of Engineering And Science (IJES);5 .- p.20-23-
dc.subjectLinear functionvi_VN
dc.subjectMathematics educationvi_VN
dc.subjectRealistic mathematics educationvi_VN
dc.subjectRMEvi_VN
dc.titleTeaching Mathematics Based On “Mathematization” Of Theory of Realistic Mathematics Education: A Study of the Linear Function Y=Ax+Bvi_VN
dc.typeArticlevi_VN
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_353.45 kBAdobe PDFXem
Your IP: 3.143.214.100


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.