Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4248
Nhan đề: | “Didactical Contract” As a Tool for Finding out Students’ Errors in Solving Problem: An Illustration in Analytic Geometry |
Tác giả: | Nguyễn, Phú Lộc Bùi, Phương Uyên |
Từ khoá: | Didactical contract Error in solving problem Analytic geometry Mathematics education |
Năm xuất bản: | 2016 |
Tùng thư/Số báo cáo: | Scholars Bulletin;2 .- p.182-184 |
Tóm tắt: | In this study, we used the concept “didactical contract”, which was introduced by Guy Brousseau in 1980, as a tool for finding out the errors of students. In order to illustrate this approach, we used the type of a task: “In the space Oxyz, write the general equation of a plane (P) passing through point A(xₒ, yₒ, zₒ) and parallel to two straight lines: (d₁) and (d₂) ((di) and (d₂) are not parallel to each other)” which was mentioned in mathematics textbooks of Vietnam. We formulated the hypothesis H: there exists a rule of didactical contract: When solving the problem, students don’t verify whether (d1) and (d₂) are parallel or not; therefore, students will commit errors in the case of (d₁) and (d₂) are parallel. The results of study showed that many students committed errors in solving the exercise because of the above didactical contract. |
Định danh: | http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4248 |
ISSN: | 2412-897X |
Bộ sưu tập: | Tạp chí quốc tế |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ | 291.18 kB | Adobe PDF | Xem | |
Your IP: 13.58.105.80 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.