Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4251
Nhan đề: Students’ Errors in Solving Undefined Problem in Analytic Geometry in Space: A Case Study Based on Analogical Reasoning
Tác giả: Nguyễn, Phú Lộc
Bùi, Phương Uyên
Từ khoá: Error in solving problem
Analogical reasoning
Undefined problem in geometr
Mathematics education
Năm xuất bản: 2016
Tùng thư/Số báo cáo: Asian Journal of Management Sciences & Education;5 .- p.14-18
Tóm tắt: In this study, we used a type of “undefined problem ” in analytic geometry in space and analogical reasoning as tools to find out students’ errors in learning mathematics; here, we defined an undefined problem in geometry as a problem that has the infinite number of objects satisfying the insufficient conditions of the problem. Participants were 309 grade 12thstudents in schools of Vietnam, in which the students were assigned to one undefined problem to solve. The results showed that students revealed many errors in solving undefined problems in geometry and the use of analogical reasoning was one of causes of their errors.
Định danh: http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4251
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_582.09 kBAdobe PDFXem
Your IP: 216.73.216.121


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.