Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4251
Nhan đề: | Students’ Errors in Solving Undefined Problem in Analytic Geometry in Space: A Case Study Based on Analogical Reasoning |
Tác giả: | Nguyễn, Phú Lộc Bùi, Phương Uyên |
Từ khoá: | Error in solving problem Analogical reasoning Undefined problem in geometr Mathematics education |
Năm xuất bản: | 2016 |
Tùng thư/Số báo cáo: | Asian Journal of Management Sciences & Education;5 .- p.14-18 |
Tóm tắt: | In this study, we used a type of “undefined problem ” in analytic geometry in space and analogical reasoning as tools to find out students’ errors in learning mathematics; here, we defined an undefined problem in geometry as a problem that has the infinite number of objects satisfying the insufficient conditions of the problem. Participants were 309 grade 12thstudents in schools of Vietnam, in which the students were assigned to one undefined problem to solve. The results showed that students revealed many errors in solving undefined problems in geometry and the use of analogical reasoning was one of causes of their errors. |
Định danh: | http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4251 |
Bộ sưu tập: | Tạp chí quốc tế |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ | 582.09 kB | Adobe PDF | Xem | |
Your IP: 216.73.216.121 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.