Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/45370
Nhan đề: | USING AI IN GAME DEVELOPMENT IN UNITY MODULE: SELF-TRAINED AI MODELS |
Tác giả: | Trần, Công Án Huỳnh, Minh Nhật |
Từ khoá: | CÔNG NGHỆ THÔNG TIN |
Năm xuất bản: | 2021 |
Nhà xuất bản: | Trường Đại Học Cần Thơ |
Tóm tắt: | Nowadays, because of the development of technology, more and more people play computer games as a kind of entertainment. Therefore, the video game industry is growing and releases many kinds of games. In many games where the players have to confront the NPC, the developers integrate AI so that the NPC can behave automatically without a human controlling it. However, the phrase “AI” which everyone uses is vast in scope, people who are not familiar with game development may think that the “AIs” can actually work on their own without requiring human intelligence. However, in most of the video games, the AIs actually work by processing based on each case which the developer already guides with algorithms, they do not work on their own and they do not learn anything from their mistakes. In this research, the product of this project which is a first person shooting game will be integrated with self-learned AI that can learn to work on their own by using reinforcement learning. |
Mô tả: | 74 Tr |
Định danh: | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/45370 |
Bộ sưu tập: | Trường Công nghệ Thông tin & Truyền thông |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 3.88 MB | Adobe PDF | ||
Your IP: 3.143.218.231 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.