Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/45373
Nhan đề: USING AI IN GAME DEVELOPMENT IN UNITY MODULE: UNITY-AI ENGINE
Tác giả: Trần, Công Án
Lý, Linh Kiệt
Từ khoá: CÔNG NGHỆ THÔNG TIN
Năm xuất bản: 2021
Nhà xuất bản: Trường Đại Học Cần Thơ
Tóm tắt: Nowadays, because of the development of technology, more and more people play computer games as a kind of entertainment. Therefore, the video game industry is growing and releases many kinds of games. In many games where the players have to confront the NPC, the developers integrate AI so that the NPC can behave automatically without a human controlling it. However, the phrase “AI” which everyone uses is vast in scope, people who are not familiar with game development may think that the “AIs” can actually work on their own without requiring human intelligence. However, in most of the video games, the AIs actually work by processing based on each case which the developer already guides with algorithms, they do not need to learn to work. In this research, the product of this project which is a first-person shooting game will be integrated with Unity AI using algorithms so they can work on their own. Using the result, we can see the way AI works in video games.
Mô tả: 68 Tr
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/45373
Bộ sưu tập: Trường Công nghệ Thông tin & Truyền thông

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
3.25 MBAdobe PDF
Your IP: 18.219.249.210


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.