Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4575
Nhan đề: Identifying the concept “fraction” of primary school students: The investigation in Vietnam
Tác giả: Nguyễn, Phú Lộc
Dương, Hữu Tòng
Phan, Thai Chau
Từ khoá: Fraction
Teaching and learning fraction
Mathematics in primary schools
Mathematics education
Năm xuất bản: 2017
Tùng thư/Số báo cáo: Educational Research and Reviews;12 .- p.531-539
Tóm tắt: In Vietnam, primary school students explicitly learn the concept of fraction in Grade 4 and 5. Because this concept is introduced to them intuitionally, it is difficult for them to understand and apply it. Base on this point, we believe that the students will commit many errors when solving exercises related to this concept. The survey of 478 students showed that some remarkable errors were made by most students; when learning fractions, students still did not understand the nature of fractions as well as the equality of parts. Therefore, teachers should note the errors of students, and use the effective pedagogical measures to help them prevent, and correct the errors.
Định danh: http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4575
ISSN: 1990-3839
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_633.78 kBAdobe PDFXem
Your IP: 18.191.171.136


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.