Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4587| Nhan đề: | Students’ Errors in Solving Problems on Coordinate Methods in Space: Results from an Investigation in Vietnam |
| Tác giả: | Nguyễn, Phú Lộc Nguyễn, Trương Kha |
| Từ khoá: | Error Error analysis Coordinate method in space Geometry teaching Mathematics education |
| Năm xuất bản: | 2015 |
| Tùng thư/Số báo cáo: | European Academic Research;III .- p.1883-1888 |
| Tóm tắt: | The paper presents the results of an investigation of 12th grade students and mathematics teachers in three secondary schools of Tam Binh district, Vinh Long province (Vietnam) towards errors happening to students in solving problems on “coordinate method in space” topic. From the investigation, we found that students often committed ten different errors in solving problems on the above topic. The mathematics teachers should have positive attitude towards students’ errors because the error detection of students will offer teachers many benefits: (1) to recognize misunderstanding of their students; (2) to adjust their teaching; (3) to do action research to increase the effectiveness of their activities of teaching. |
| Định danh: | http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4587 |
| ISSN: | 2286-4822 |
| Bộ sưu tập: | Tạp chí quốc tế |
Các tập tin trong tài liệu này:
| Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
|---|---|---|---|---|
| _file_ | 368.59 kB | Adobe PDF | Xem | |
| Your IP: 216.73.216.146 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.