Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4587
Nhan đề: Students’ Errors in Solving Problems on Coordinate Methods in Space: Results from an Investigation in Vietnam
Tác giả: Nguyễn, Phú Lộc
Nguyễn, Trương Kha
Từ khoá: Error
Error analysis
Coordinate method in space
Geometry teaching
Mathematics education
Năm xuất bản: 2015
Tùng thư/Số báo cáo: European Academic Research;III .- p.1883-1888
Tóm tắt: The paper presents the results of an investigation of 12th grade students and mathematics teachers in three secondary schools of Tam Binh district, Vinh Long province (Vietnam) towards errors happening to students in solving problems on “coordinate method in space” topic. From the investigation, we found that students often committed ten different errors in solving problems on the above topic. The mathematics teachers should have positive attitude towards students’ errors because the error detection of students will offer teachers many benefits: (1) to recognize misunderstanding of their students; (2) to adjust their teaching; (3) to do action research to increase the effectiveness of their activities of teaching.
Định danh: http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4587
ISSN: 2286-4822
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_368.59 kBAdobe PDFXem
Your IP: 216.73.216.146


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.