Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4588
Nhan đề: | Students’ Errors in Solving Problem: A Case Study based on the Concept “Didactical Contract” |
Tác giả: | Nguyễn, Phú Lộc Bùi, Phương Uyên |
Từ khoá: | Error in solving problem Analogical reasoning Undefined problem in geometry Mathematics education |
Năm xuất bản: | 2016 |
Tùng thư/Số báo cáo: | European Academic Research;IV .- p.64-69 |
Tóm tắt: | In this study, we used a type of “undefined problem ” in analytic geometry in space and analogical reasoning as tools to find out students’ errors in learning mathematics; here, we defined an undefined problem in geometry as a problem that has the infinite number of objects satisfying the insufficient conditions of the problem. Participants were 309 grade 12th students in schools of Vietnam, in which the students were assigned to one undefined problem to solve. The results showed that students revealed many errors in solving undefined problems in geometry and the use of analogical reasoning was one of causes of their errors. |
Định danh: | http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4588 |
ISSN: | 2286-4822 |
Bộ sưu tập: | Tạp chí quốc tế |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ | 582.09 kB | Adobe PDF | Xem | |
Your IP: 216.73.216.121 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.