Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4588
Nhan đề: Students’ Errors in Solving Problem: A Case Study based on the Concept “Didactical Contract”
Tác giả: Nguyễn, Phú Lộc
Bùi, Phương Uyên
Từ khoá: Error in solving problem
Analogical reasoning
Undefined problem in geometry
Mathematics education
Năm xuất bản: 2016
Tùng thư/Số báo cáo: European Academic Research;IV .- p.64-69
Tóm tắt: In this study, we used a type of “undefined problem ” in analytic geometry in space and analogical reasoning as tools to find out students’ errors in learning mathematics; here, we defined an undefined problem in geometry as a problem that has the infinite number of objects satisfying the insufficient conditions of the problem. Participants were 309 grade 12th students in schools of Vietnam, in which the students were assigned to one undefined problem to solve. The results showed that students revealed many errors in solving undefined problems in geometry and the use of analogical reasoning was one of causes of their errors.
Định danh: http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4588
ISSN: 2286-4822
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_582.09 kBAdobe PDFXem
Your IP: 216.73.216.121


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.