Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4594
Nhan đề: Students’ Errors in Solving Mathematical Word Problems and their Ability in Identifying Errors in Wrong Solutions
Tác giả: Dương, Hữu Tòng
Nguyễn, Phú Lộc
Từ khoá: Errors
Reasons
Ability
Mathematical word problems
Problem solving
Năm xuất bản: 2017
Tùng thư/Số báo cáo: European Journal of Education Studies;3 .- p.226-241
Tóm tắt: Solving mathematical word problems is a difficult, complex and intellectual activity. The formation of problem solving skills is much more difficult than calculation skills because the problems are related to many concepts and a lot of mathematical relationships. Therefore, students are inevitable to commit errors to deal with them. This study shows the errors of 160 3rd grade students regarding some kinds of word problems in Mathematics 3 in Vietnam. The results indicate that children commit many errors due to many different reasons such as: subjectivity, carelessness, wrong application of the calculation rules, incorrect identification of problem kinds and wrong calculation.
Định danh: http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4594
ISSN: 2501-1111
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_919.83 kBAdobe PDFXem
Your IP: 18.119.142.113


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.