Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4595
Nhan đề: Errors of students in solving problem “write the equation of a straight line through a point and parallel to a given straight line”: A study based on the concept “Didactical contract”
Tác giả: Nguyễn, Phú Lộc
Nguyen, Hoai Phuc
Le, Thai BaoThien Trung
Từ khoá: Didactical contract
Problem solving
Error in mathematics learning
Mathematics education
Năm xuất bản: 2017
Tùng thư/Số báo cáo: European Journal of Education Studies;3 .- p.136-142
Tóm tắt: The paper presents the result of a research based on the concept “didactical contract” which was introduced by G. Brousseau in 1980. On the basis of this concept, we predicted students’ errors and verified by the investigation of 60 students who are studying in the “Long Phú” high school – Tam Binh District, Vinh Long Province. These results indicated that the rules of didactical contract could be reasons for students’ errors in solving mathematical problems.
Định danh: http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4595
ISSN: 2501-1111
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_977.44 kBAdobe PDFXem
Your IP: 216.73.216.10


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.