Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4598
Nhan đề: | Teacher beliefs about critical reading strategies in English as a foreign language classes in Mekong Delta institutions, Vietnam |
Tác giả: | Nguyễn, Bửu Huân Lê, Trung Kiên |
Từ khoá: | Beliefs Critical thinking Critical reading Critical reading strategies |
Năm xuất bản: | 2017 |
Tùng thư/Số báo cáo: | European Journal of English Language Teaching;2 .- p.39-57 |
Tóm tắt: | This paper reports a descriptive study which explored how teacher beliefs influence their decision-making in teaching critical reading strategies at three different institutions in the Mekong Delta. Using a descriptive mixed method, questionnaires and interviews were undertaken with English as foreign language (EFL) teachers. The findings of this study indicate that these participating teachers believed critical reading strategy instruction plays an important role in enhancing their students’ comprehension of reading texts. Findings also reveal that of the four factors influencing teachers’ decision-making of utilizing these skills, student-related factors were found to be highest. This propensity for involving students in critical reading strategies gives rise to some pedagogical implications for teachers while designing appropriate tasks and lesson plans. |
Định danh: | http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4598 |
ISSN: | 2501-7136 |
Bộ sưu tập: | Tạp chí quốc tế |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ | 794.01 kB | Adobe PDF | Xem | |
Your IP: 18.189.194.225 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.