Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4598
Nhan đề: Teacher beliefs about critical reading strategies in English as a foreign language classes in Mekong Delta institutions, Vietnam
Tác giả: Nguyễn, Bửu Huân
Lê, Trung Kiên
Từ khoá: Beliefs
Critical thinking
Critical reading
Critical reading strategies
Năm xuất bản: 2017
Tùng thư/Số báo cáo: European Journal of English Language Teaching;2 .- p.39-57
Tóm tắt: This paper reports a descriptive study which explored how teacher beliefs influence their decision-making in teaching critical reading strategies at three different institutions in the Mekong Delta. Using a descriptive mixed method, questionnaires and interviews were undertaken with English as foreign language (EFL) teachers. The findings of this study indicate that these participating teachers believed critical reading strategy instruction plays an important role in enhancing their students’ comprehension of reading texts. Findings also reveal that of the four factors influencing teachers’ decision-making of utilizing these skills, student-related factors were found to be highest. This propensity for involving students in critical reading strategies gives rise to some pedagogical implications for teachers while designing appropriate tasks and lesson plans.
Định danh: http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4598
ISSN: 2501-7136
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_794.01 kBAdobe PDFXem
Your IP: 18.189.194.225


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.