Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/46821
Nhan đề: The asymmetric effect of gasoline price on consumer prices: An evidence from the Vietnamese market
Tác giả: Nguyen, Quyet
Từ khoá: Asymmetric price transmission
Gasoline price
Nonlinear autoregressive distributed lag model
Năm xuất bản: 2020
Tùng thư/Số báo cáo: Journal of Trade Science;Vol. 8, No. 04 .- P.42-50
Tóm tắt: Gasoline price is closely related to macroeconomic variables. This relationship has been interested in over the last decades by policymakers. So far, there have been many studies on the linear relationship between gasoline price and consumer prices, but little is known regarding the nonlinear interactions between them. The objective of this paper is to analyze the asymmetric effect of petrol prices on consumer prices in the Vietnamese market. The theoretical basis is developed from the theory of asymmetric price transmission (APT). The quarterly data is collected between Q1/2008 and Q4/2019, and the nonlinear autoregressive distributed lag (NL-ARDL) model is used as an analytical tool. The research results indicate that the gasoline price in the Vietnam market disproportionately affects consumer prices in both the short-run and long-term.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/46821
ISSN: 1859-3666
Bộ sưu tập: Khoa học Thương mại (Journal of Trade science)

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
2.5 MBAdobe PDF
Your IP: 216.73.216.187


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.