Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4784
Nhan đề: Assessing Consumer Preferences for Organic Vegetables: A Case Study in the Mekong Delta, Vietnam
Tác giả: Huỳnh, Việt Khải
Từ khoá: Contingent valuation
Willingness to pay
Organically grown products
Năm xuất bản: 2015
Tùng thư/Số báo cáo: Information Management and Business Review;7 .- p.41-47
Tóm tắt: An increase in consumer’s demand for environmental and health quality has generated the movement of organic agriculture in terms of high-value products. Understanding consumer preferences is very necessary and important for policy-makers to design appropriate policies promoting and developing organic agriculture. This study employed a dichotomous choice contingent valuation model to analyze consumer’s willingness to pay for organic vegetables in the Mekong Delta, Vietnam. Results indicated that the majority of consumers were interested in organically grown products and willing to pay an average price premium of 59% for organic vegetables. Consumers concerned about health and food safety were more likely to purchase and those who have high household income and education also accepted to buy organic vegetables with higher price than conventional ones.
Định danh: http://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/4784
ISSN: 2220-3796
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_1.04 MBAdobe PDFXem
Your IP: 18.119.134.196


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.