Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/5042
Nhan đề: EFL Teachers Challenges in Maximizing Classroom Interactions
Tác giả: Trịnh, Quốc Lập
Từ khoá: EFL teachers’ challenges
Classroom interaction
ELT in the Mekong Delta
Năm xuất bản: 2017
Tùng thư/Số báo cáo: Studies in English Language Teaching;5 .- p.695-709
Tóm tắt: Classroom interaction plays a significant role in facilitating learners’ development of communicative competence by making input more comprehensible to learners and maximizing the language input to become learners’ intake (Krashen, 1987; Swain, 1995; Long, 1996; Gass, 1997; Lucha & Berhanu, 2015). Results of related studies reveal a low level of communicative competence of many Vietnamese learners of English, which could result from the lack of opportunities for interaction in Vietnamese EFL classes (Hiep, 2007; Ngoc, 2010; Canh, 2011; Ngan, 2013; Tuyen, 2013; Duy, 2014). This study aims to investigate EFL teachers’ challenges in maximizing classroom interaction. A questionnaire was administered to 50 lecturers from sixteen colleges and universities in the Mekong Delta of Viet Nam to examine their challenges in maximizing classroom interaction. The results of the study show that Vietnamese EFL lecturers encountered challenges related to physical factors or learning conditions, learners’ factors and teachers’ factors as well. Learner-related factors showed to be most significant challenge in this study.
Định danh: http://localhost:8080//jspui/handle/123456789/5042
ISSN: 2329-311X
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_515.24 kBAdobe PDFXem
Your IP: 216.73.216.119


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.