Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/5057
Nhan đề: | The Investigation of Primary School Students’ Ability to Identify Quadrilaterals: A Case of Rectangle and Square |
Tác giả: | Nguyễn, Phú Lộc Dương, Hữu Tòng Ngô, Thị Bé Hai |
Từ khoá: | Quadrilateral Teaching and learning quadrilaterals Mathematics in primary schools Mathematics education |
Năm xuất bản: | 2017 |
Tùng thư/Số báo cáo: | The International Journal Of Engineering And Science;6 .- p.93-99 |
Tóm tắt: | In Vietnamese mathematics curricula, primary school students explicitly learn the concept of quadrilaterals such as parallelogram, rhombus, rectangle, square and trapezoid in the Grades 3, 4 and 5. They are presented individually, and there is no comparison between their characteristics. Therefore, the students will be difficult to recognize the relationships among kinds of quadrilaterals. The results of an investigation of 186 primary school students revealed that most of them found it easy to identify squares and rectangles but many of them asserted that “a square is not a rectangle”. |
Định danh: | http://localhost:8080//jspui/handle/123456789/5057 |
ISSN: | 2319–1813 |
Bộ sưu tập: | Tạp chí quốc tế |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ | 278.56 kB | Adobe PDF | Xem | |
Your IP: 3.145.170.164 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.