Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/5057
Nhan đề: The Investigation of Primary School Students’ Ability to Identify Quadrilaterals: A Case of Rectangle and Square
Tác giả: Nguyễn, Phú Lộc
Dương, Hữu Tòng
Ngô, Thị Bé Hai
Từ khoá: Quadrilateral
Teaching and learning quadrilaterals
Mathematics in primary schools
Mathematics education
Năm xuất bản: 2017
Tùng thư/Số báo cáo: The International Journal Of Engineering And Science;6 .- p.93-99
Tóm tắt: In Vietnamese mathematics curricula, primary school students explicitly learn the concept of quadrilaterals such as parallelogram, rhombus, rectangle, square and trapezoid in the Grades 3, 4 and 5. They are presented individually, and there is no comparison between their characteristics. Therefore, the students will be difficult to recognize the relationships among kinds of quadrilaterals. The results of an investigation of 186 primary school students revealed that most of them found it easy to identify squares and rectangles but many of them asserted that “a square is not a rectangle”.
Định danh: http://localhost:8080//jspui/handle/123456789/5057
ISSN: 2319–1813
Bộ sưu tập: Tạp chí quốc tế

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_278.56 kBAdobe PDFXem
Your IP: 3.145.170.164


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.