Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/54077
Nhan đề: Understanding customer behaviour by analysing customer data: An application of machine learning techniques in predicting Vietnamese customer churn in telecom industry
Tác giả: Do, Quang Hung
Từ khoá: Customer behaviour
Analysing customer data
Telecom industry
Machine learning techniques
Vietnamese
Năm xuất bản: 2021
Tùng thư/Số báo cáo: Tạp chí Kinh tế Châu Á-Thái Bình Dương;Số 587 .- Tr.120-122
Tóm tắt: The main goal of this study is to investigate the classification capability of several machine learning (ML) techniques, including decision tree (DT), Naêve Bayes, support vector machine (SVM) and logistics regression for predicting sub-scribers’ chum and retention in the growing Vietnam telecommunication industry. The application case is related to subscribers’ decision in the context of Vietnam. The results demonstrate that the logistics regression method obtained the highest performance with the corrected prediction percentage of 97.1429%. The findings also show that machine-learning techniques can be used to explicitly for solving Vietnamese subscribers’ churn in the telecommunication industry.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/54077
ISSN: 0868-3808
Bộ sưu tập: Kinh tế Châu Á - Thái Bình Dương

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
1.09 MBAdobe PDF
Your IP: 3.146.37.217


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.