Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/55237
Nhan đề: | Nghiên cứu chính sách quốc tế hóa của một số quốc gia và gợi ý chính sách cho giáo dục Việt Nam |
Tác giả: | Nguyễn, Trọng Hoài |
Từ khoá: | Internationalization policy Vietnamese education |
Năm xuất bản: | 2018 |
Tùng thư/Số báo cáo: | Tạp chí Giáo dục;Số 433 .- Tr.60-64 |
Tóm tắt: | The aim of this study is to learn experience of countries having universities in top 50 of the Times Higher Education (THE) according to Asia University Rankings 2018 so that there are policy implications for Vietnam on the internationalization sừategy for higher education. By analyzing TEIE's public data, research papers and reports of reputable international organizations, this study suggests some lessons from Asian countries on several aspects. Firstly, Internationalization strategies and investment should be concentrated on several top long-lasting domestic universities under the competition and accountability mechanism. Secondly, countries and universities should focus on enhancing the system supporting and promoting research at an international level. Thirdly, the university system should be established in the direction of multidisciplinary universities in order to combine teaching - researching - technology transfer and international publication. |
Định danh: | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/55237 |
ISSN: | 2354-0753 |
Bộ sưu tập: | Giáo dục |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 4.4 MB | Adobe PDF | ||
Your IP: 13.59.36.36 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.