Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/58839
Nhan đề: Developing consumer credit channels in finance compainies under commercial banks in Vietnam
Tác giả: Nguyen, Thi Phuong Lien
To, Thanh Huong
Từ khoá: Consumer credit
Consumer credit channels
Finance companies under commercial banks
Năm xuất bản: 2021
Tùng thư/Số báo cáo: Journal of Trade Science;Vol.09, No.01 .- P.03-13
Tóm tắt: The study researches the current developments in consumer credit channels of finance companies under commercial banks (hereafter FCs) in Vietnam during the period from 2014 to early 2020. The focus of this paper is to study 4 typical cases including: (i) Vietnam Prosperity Finance Limited Company (FE Credit); (ii) HD Saison Finance Company Limited (HD Saison) (iii) MB Shinsei Finance Company Limited (Mcredit) and (iv) Saigon - Hanoi Commercial Bank Finance Company Limited (SHB Finance) which are companies that have been launching consumer credit activities in the Vietnamese mar- ket. Based on analyzing current situation and pointing out the limitations in the development of the FCs' consumer credit channels, the authors proposes a few solutions to promote the consumer credit channels to meet diverse needs of individuals and households in the coming time.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/58839
ISSN: 1859-3666
Bộ sưu tập: Khoa học Thương mại (Journal of Trade science)

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
2.76 MBAdobe PDF
Your IP: 3.137.173.197


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.