Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/58841
Nhan đề: Effects of stakeholders on green export strategies and competitive advantages of Vietnam’s exporters
Tác giả: Do, Binh
Từ khoá: Competitive advantage
Green strategy
Stakeholders
Vietnamese exporters
Năm xuất bản: 2021
Tùng thư/Số báo cáo: Journal of Trade Science;Vol.09, No.01 .- P.14-26
Tóm tắt: The paper is one of our studies on green strategy with the aim of studying the effects of stake-holders in the pursuit of green strategy and achieved competitive advantages for Vietnamese exporters from a stakeholder approach. By investigating 275 managers from 75 agricultural, fishery and textile exporters, the paper confirmed that the attitudes, perceptions, and views of senior managers; the interest of customers in foreign markets; pressure from regulatory althorities and governments of exporting countries; The pressure of social stakeholders on environmental issues have positive impacts on the adop- tion of green export strategies by Vietnamese export enterprises. In addition, pursuiting green strategies help firms gain a differentiated competitive advantage, not a low-cost advantage. The research results imply some suggestions and recommendations for public policy makers and Vietnamese exporters to further pro-mote the application of green export strategy.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/58841
ISSN: 1859-3666
Bộ sưu tập: Khoa học Thương mại (Journal of Trade science)

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
3.24 MBAdobe PDF
Your IP: 3.21.98.79


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.