Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/68862
Nhan đề: | Learners’ academic motivation in psychology: A systematic review |
Tác giả: | Nguyen, Phuc Loc Tran, Thi Le Thu |
Từ khoá: | Academic lotivation Learning lotiation Psychology Learners |
Năm xuất bản: | 2021 |
Tùng thư/Số báo cáo: | HNUE Journal of science;Vol. 65, Iss.12 .- P.75-84 |
Tóm tắt: | A systematic review was conducted to evaluate the learning motivation of pupils and students in psychology field. The databases in Vietnamese and English were systematically searched for review from the inception in 1981. The result of 36 studies indicated six research categories in analysing academic motivation as follows (1) Academic motivation and academic achievement, (2) Learning motivation by educational levels, (3) Impacting factors on academic motivation such as basic psychological needs, teachersstudents relationship, class climate, student mindset, self-efficacy and personality traits, (4) Learning motivation assessment and measurement instruments, (5) Academic motivation development and (6) Prevention and intervention of learning amotivation cases. Further discussion about pupils and students’ academic motivation in Vietnam and suggestion for future researches shall be mentioned. |
Định danh: | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/68862 |
ISSN: | 2354-1075 |
Bộ sưu tập: | Khoa học Đại học Sư phạm Hà Nội |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 2.51 MB | Adobe PDF | ||
Your IP: 3.141.47.139 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.