Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/68863
Nhan đề: Family education on the personality development of primary school students in Vietnam – approach to the theoretical framework of eduacational contents and methods
Tác giả: Nguyen, Thi Thanh Tung
Hoang, Thi Thinh
Từ khoá: Family education
Personality development
Primary education
Năm xuất bản: 2020
Tùng thư/Số báo cáo: HNUE Journal of science;Vol. 65, Iss.12 .- P.85-95
Tóm tắt: The purpose of this study is to build the framework about the influence of families on the formation and personality development of elementary school students in Vietnam. The research results show that there are 5 contents and 5 methods in family education that are commonly used by parents of students in urban areas of Vietnam where economic and social conditions are common. With a traditional Confucian education background, Vietnamese families always give a lot of attention to their children. However, the fact that the “excessive” care of Vietnamese parents negatively affects the personal development of elementary school age children. Besides, the paper contributes to the literature on the role of family education in Vietnam in the development of elementary school student character.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/68863
ISSN: 2354-1075
Bộ sưu tập: Khoa học Đại học Sư phạm Hà Nội

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
2.92 MBAdobe PDF
Your IP: 3.138.105.128


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.