Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/68987
Nhan đề: Buddhist no-self, the person convention, and the metaphysics of moral practice: is hayashi's emergentist account of vasubandhu's ontology of persons explanatorily self-defeating?
Tác giả: Fletcher, Michael Joseph
Từ khoá: Buddhist no-self
The person convention
The metaphysics
Hayashi
Vasubandhu
Năm xuất bản: 2020
Tùng thư/Số báo cáo: Philosophy East & West;Vol.70, No.02 .- P.303-337
Tóm tắt: Post-millennial scholarship in Buddhist studies reflects increasing interest from Anglophone philosophers working within the analytic tradition.¹ Within this emerging body of work the aim has been not merely to bring the conceptual toolkit of analytic philosophers to bear on topics traditionally of interest to Buddhist philosophers but also to enlist the theories that analytic philosophers have developed on core topics within epistemology and metaphysics as frameworks within which to interpret the work of major Buddhist philosophers. Two recent notable examples of this interpretative enterprise are seen in the work of Siderits (2007, 2015a, 2015b) and Hayashi (2016). These Anglophone commentators utilize theories from analytic metaphysics as frameworks for interpreting the thought of a major Buddhist philosopher, in their case that of Vasubandhu, one of the greatest fifth-century system-builders originating from the Indian subcontinent.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/68987
ISSN: 0031-8221
Bộ sưu tập: Philosophy East and West

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
8.83 MBAdobe PDF
Your IP: 18.223.170.103


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.