Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/68995
Nhan đề: Assessment protocols in studying children’s speech acquisition
Tác giả: Pham, Thi Ben
Pham, Thi Hang
Từ khoá: Assessment protocol
Cross-sectional design
Children
Speech acquisition
Năm xuất bản: 2020
Tùng thư/Số báo cáo: HNUE Journal of science;Vol. 65, Iss.12 .- P.119-128
Tóm tắt: Acquisition of children’s speech has been conducted for a long time, across languages, and by different research designs and measurement protocols. Cross-sectional is one of the most popular research designs in studying children’s speech acquisition. This paper reviews 33 studies including 29 international and four Vietnamese studies of children’s speech acquisition to describe similarities as well as differences and limitations of measurement protocols used in the studies. Children’s speech acquisition measurement protocol comprised different components including participant recruitment, instruments, procedure, examiners, recording, reliability, analysis, and reporting. These components need to be critically considered when studying children’s speech acquisition.
Định danh: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/68995
ISSN: 2354-1075
Bộ sưu tập: Khoa học Đại học Sư phạm Hà Nội

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
2.56 MBAdobe PDF
Your IP: 3.144.227.73


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.