Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/68995
Nhan đề: | Assessment protocols in studying children’s speech acquisition |
Tác giả: | Pham, Thi Ben Pham, Thi Hang |
Từ khoá: | Assessment protocol Cross-sectional design Children Speech acquisition |
Năm xuất bản: | 2020 |
Tùng thư/Số báo cáo: | HNUE Journal of science;Vol. 65, Iss.12 .- P.119-128 |
Tóm tắt: | Acquisition of children’s speech has been conducted for a long time, across languages, and by different research designs and measurement protocols. Cross-sectional is one of the most popular research designs in studying children’s speech acquisition. This paper reviews 33 studies including 29 international and four Vietnamese studies of children’s speech acquisition to describe similarities as well as differences and limitations of measurement protocols used in the studies. Children’s speech acquisition measurement protocol comprised different components including participant recruitment, instruments, procedure, examiners, recording, reliability, analysis, and reporting. These components need to be critically considered when studying children’s speech acquisition. |
Định danh: | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/68995 |
ISSN: | 2354-1075 |
Bộ sưu tập: | Khoa học Đại học Sư phạm Hà Nội |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 2.56 MB | Adobe PDF | ||
Your IP: 3.144.227.73 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.