Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này: https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/68995
Toàn bộ biểu ghi siêu dữ liệu
Trường DCGiá trị Ngôn ngữ
dc.contributor.authorPham, Thi Ben-
dc.contributor.authorPham, Thi Hang-
dc.date.accessioned2021-11-24T09:06:30Z-
dc.date.available2021-11-24T09:06:30Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2354-1075-
dc.identifier.urihttps://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/68995-
dc.description.abstractAcquisition of children’s speech has been conducted for a long time, across languages, and by different research designs and measurement protocols. Cross-sectional is one of the most popular research designs in studying children’s speech acquisition. This paper reviews 33 studies including 29 international and four Vietnamese studies of children’s speech acquisition to describe similarities as well as differences and limitations of measurement protocols used in the studies. Children’s speech acquisition measurement protocol comprised different components including participant recruitment, instruments, procedure, examiners, recording, reliability, analysis, and reporting. These components need to be critically considered when studying children’s speech acquisition.vi_VN
dc.language.isoenvi_VN
dc.relation.ispartofseriesHNUE Journal of science;Vol. 65, Iss.12 .- P.119-128-
dc.subjectAssessment protocolvi_VN
dc.subjectCross-sectional designvi_VN
dc.subjectChildrenvi_VN
dc.subjectSpeech acquisitionvi_VN
dc.titleAssessment protocols in studying children’s speech acquisitionvi_VN
dc.typeArticlevi_VN
Bộ sưu tập: Khoa học Đại học Sư phạm Hà Nội

Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin Mô tả Kích thước Định dạng  
_file_
  Giới hạn truy cập
2.56 MBAdobe PDF
Your IP: 3.135.224.139


Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.