Vui lòng dùng định danh này để trích dẫn hoặc liên kết đến tài liệu này:
https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/69002
Nhan đề: | Collaborative problem-solving competency; Working in corners; Teaching chemistry |
Tác giả: | Nguyen, Tue Anh Tran, Trung Ninh |
Từ khoá: | Chemistry exercise IGCSE Grade 9 Exam Differences Strong points Limitations |
Năm xuất bản: | 2020 |
Tùng thư/Số báo cáo: | HNUE Journal of science;Vol. 65, Iss.12 .- P.201-211 |
Tóm tắt: | IGCSE is the short term of International General Certificate of Secondary Education. This is one of the most popular Certificates for secondary school seniors before they come to the next levels such as A-level or pre-university. This article introduces about IGCSE chemistry program of the United Kingdom, one of the best educations in the world, and focuses on analyzing the differences between chemistry exercises in Vietnamese grade 9 students’ exams and the ones of the IGCSE program. From the comparison, the research also gives some comments about the chemistry exercises in IGCSE exams like strong points or limitations when we apply it in Vietnam. The object of this research is the comparison between the IGCSE program and the Vietnamese program in terms of chemistry exams, apply to Vietnamese grade 9 students, except the ones who take the national\international exams for outstanding students. The experiences of building up diverse and practical chemistry exercises, focusing on the chemical nature of Cambridge are valuable lessons for Chemistry teachers in Vietnam. |
Định danh: | https://dspace.ctu.edu.vn/jspui/handle/123456789/69002 |
ISSN: | 2354-1075 |
Bộ sưu tập: | Khoa học Đại học Sư phạm Hà Nội |
Các tập tin trong tài liệu này:
Tập tin | Mô tả | Kích thước | Định dạng | |
---|---|---|---|---|
_file_ Giới hạn truy cập | 2.15 MB | Adobe PDF | ||
Your IP: 13.58.110.182 |
Khi sử dụng các tài liệu trong Thư viện số phải tuân thủ Luật bản quyền.